روزنامه صبح
آر اس اس خبرجنوب
کل صفحات خبرجنوب
مسکوکات در بازار شیراز
 تبلیغات خبر جنوب تبلیغات خبر جنوب تعالی دانش تبلیغات خبر جنوب
تبلیغات خبر جنوب تبلیغات خبر جنوب
مشتری مداری یک اصل غیرقابل انکار :: روزنامه خبر جنوب :: نیازمندیهای خبر جنوب
NID : 191515
1399/06/30

مشتری مداری یک اصل غیرقابل انکار

سید محمد هادی نیرومند- عضو هیات مدیره انجمن صنفی دفاترخدمات مسافرتی فارس
کالا یا خدمت + احترام = مشتری راضی
کالا یا خدمات+ احترام بیشتر = مشتری وفادار
کالا یا خدمت + احترام افراطی= مشتری عاشق
اهمیت شگرف احترام به مشتری در تجارت
در حقیقت از آنجایی که دنیا تبدیل به دهکده ای جهانی گشته است، افراد می بایست که نسبت به گذشته بیشتر به سبک زندگی هم نوعان خود احترام بگذارند.
احترامی که تجار به مشتریان شان قائل می شوند؛ در نهایت منجر به کسب موفقیت تجاری می گردد.
مشتری های ما ، ضامن بقای تجارت و سازمان ما هستند و ادامه حیات کسب و کار ما به وجود آنها وابسته است و حفظ آنها ‌، سخت ‌ترین کار یک سازمان است. اما آسان می شود به نتیجه خوب و ایده آل رسید. امروزه در دنیای سرسخت رقابتی کسب‌‌ و کار، حفظ مشتری و مشتری مداری مهم‌ترین مساله است. کوچک‌‌ترین بی احتیاطی ، منجر به نارضایتی مشتری ها و سپس قطع ارتباط آنها با ما می شود. و یا جذب آنان توسط رقیبان ما . شرکت‌هایی که نیازهای مشتری، کیفیت محصول و ارائه خدمات را در اولویت قرار می‌دهند، در عرصه رقابت موفق ‌تر هستند. در این مقاله با تاثیرگذارترین اصول مشتری مداری برای فروش بیشتر آشنا می‌شویم.
با مشتری درست رفتار کنید
در ارتباط با مشتری، بی نام و نشان نباشید
در اولین دیدار خود را معرفی کنید و نام آن‌ها را بپرسید. رسمی نباشید؛ رفتار دوستانه داشته باشید و فرصت گفت وگو را مهیا کنید.
به مشتری احترام بگذارید
احترام گذاشتن به مشتری از اصول مشتری مداری است.
از مهم ‌ترین عوامل نارضایتی مشتریان، بی‌تفاوتی و برخوردِ بد کارمندان است.
شنونده‌ خوبی باشید
یکی از اصول مهم مشتری مداری، گوش دادن است. وقتی با مشتری صحبت می‌کنید، با دقت گوش کنید.رضایت آن‌ها را جلب کنید.
برای مشتری ارزش قائل شوید
ارزش قائل شدن برای مشتری، یک اصل اساسی در بازاریابی است.
حال درباره فرا مشتری کمی صحبت می کنم. فرامشتری چیست؟
فرامشتري مداري یعنی احترام به هویت اصلی مشتري، احترام به شخصیت واحد و یگانه او و آن هم نه به خاطر مشتري بودن یا خریدار بودنش، بلکه به خاطر انسانیتش.
مشتري مداري یعنی؛ مشتری کاملا با تمام احساسش متوجه شود که ما به او احترام می گذاریم .بزرگ‌ترین عیب مشتري مداري در ما، نگاه مادي به مشتري است. مشتري مداران ما نباید مشتري را به چشم خریدار ببینند. آنها باید تبدیل شوند به انسان های خوش برخوردی که اگر مشتریان حتی قصد خرید هم نداشته باشند با آنها با نهایت احترام برخورد کنند. همه برخوردها با یک مشتری چه خریدار باشد چه نباشد باید با نهایت ادب و احترام باشد. بزرگ‌ترین توهین به مشتري آن است که او را به چشم یک
خریدار ببینید!
یادتان باشد که مشتري فقط مشتري است و اولین انتظار هر مشتری احترام است. به کارکنان خود آموزش دهید تا در هنگام گفت وگو و برقراری ارتباط با مشتریان، با نهایت ادب و احترام رفتار نموده و حتی بیش از انتظار مشتری به او احترام بگذارند. طبیعی است که مشتریان نیز در مقابل احساس خوشایندی داشته و قدردانی خود را با وفاداری و تکرار خرید نشان خواهند داد.


/انتهای متن/
صاحب امتیاز و مدیرمسئول نشریات بین المللی خبر : حسین واحدی پور
License owner & Editor in Chief: HosseinVahedipour
Copyright © 2013 KHABAR International Publications Group. All rights reserved.