روزنامه صبح
مسکوکات در بازار شیراز
 تبلیغات خبر جنوب تبلیغات خبر جنوب تعالی دانش تبلیغات خبر جنوب
تبلیغات خبر جنوب تبلیغات خبر جنوب
صعود کوهنورد جهرمی به قله دماوند از مسیر سخت جبهه شمالی :: روزنامه خبر جنوب :: نیازمندیهای خبر جنوب
NID : 205777
1399/12/05

صعود کوهنورد جهرمی به قله دماوند از مسیر سخت جبهه شمالی

عضو گروه کوهنوردی سیمرغ جهرم موفق شد قله دماوند را از جبهه شمالی صعود کند. محمد منصف توانست بعد از دو روز پیمایش سخت و دشوار و بیست ساعت برف کوبی در ارتفاع 5450متری در جبهه شمالی دماوند شب مانی کرده و بعد از صعود به قله با کوله پشتی سنگین از جبهه جنوبی بسمت پایین بازگردد. این صعود که یکی از سخت‌ترین صعود های قله دماوند
می باشد و محدود کوهنوردان استان فارس موفق به این صعود شده اند. این بار توسط این کوهنورد جهرمی صورت گرفت.وی گفت: بعد از بارش برف شبانه در روستای ناندل با کوله سنگین که مطمئنا پر از امید بود بسمت دماوند استوار حرکت کردیم.همنوردان که متشکل از دو کوه بانو از تبریز و مشهد، دو همنورد کرد از سنندج و دیگری از ارومیه بودند پیمایش را شروع کردیم.از روستا برف و یخ شروع شد و هرچه پیش می رفتیم بر مقدار آن افزوده می شد ولی هوا بسیار صاف و بدون وزش باد بود.بعد از گذشت 3 ساعت برف کوبی سنگینی را پشت سر گذاشتیم و هوا هر لحظه سردتر می شد، سرعت باد هم بیشتر شد تا جایی که هنگام غروب خورشید دمای هوا افت شدیدی کرد.بعد از گذر از پاکوبی با شیب ملایم به قسمت دست به سنگ(فنی) که تقریبا یخ زده بود رسیدیم که خداراشکر به سلامت از آن عبور کرده بعد از گذشت ساعت ها سرانجام به قله دماوند رسیدیم.اشک شوق در چشمانمان حلقه می زد که پس از گذر سختی ها دماوند ما را به آغوش خود پذیرفته بود.بعد از استراحت و گرفتن عکس یادگاری مسیر را بسمت جبهه جنوبی و پناهگاه بارگاه سوم ادامه دادیم وقبل از غروب خورشید به آنجا رسیدیم.پناهگاه تقریبا خالی از کوهنورد بود. بعد ازصرف شام و استراحت شبانه فردا صبح سرحال و پر انرژی مسیر برگشت را ادامه داده تا ساعت 12 به بارگاه دوم (گوسفندسرا) رسیدیم.حدود 10نفر از کوهنوردان در حال صعود بودند.بعد از استراحت مسیر را ادامه دادیم تا اینکه ساعت 14 به پارکینگ کنار جاده رسیدیم.چند دقیقه که گذشت بوسیله یک ماشین عبوری به پلور محل فدراسیون رسیدیم.بعد از استحمام و استراحتی کوتاه و صرف نهار از دوستان همنورد جدا شده و بسمت جهرم حرکت کردم.

/انتهای متن/
صاحب امتیاز و مدیرمسئول نشریات بین المللی خبر : حسین واحدی پور
License owner & Editor in Chief: HosseinVahedipour
Copyright © 2013 KHABAR International Publications Group. All rights reserved.